Приветствую Вас, Гость


Постоянный сервер Арма-1 на статическом IP. Соединение через адрес: sygsky.no-ip.org:2402. Отладочный сервер, бывает редко, sygsky.ddns.net:2402.

См. это сообщение.

Нужны для захода: Арма-1 и её обновление до 1.18, мод  ACE 1.09. Возможно,  в 2020 году будет нужен и EditorUpdate_v102.pbo.

См. информацию тут.


Permanent ARMA-1 server on static IP. Connect on follow address: sygsky.no-ip.org:2402

or directly on IP: sygsky.no-ip.org:2402. 


The debug server (rare): sygsky.ddns.net:2402.

FTP (works only if server is on-line): ftp://sygsky.no-ip.org

The following soft is required: ARMA-1 and its update to 1.18, MOD ACE 1.09. Maybe in 2020 you will need also EditorUpdate_v102.pbo. See more about info here (in Russian, need auto-translation)/


The English version of the text is at the bottom...

Для игры в warfare (и прочие PvP или TvT типы игры) необходим:

  1. Постоянный сервер, что возможно только при надежде на пункт 2 (см. след. пункт).
  2. Постоянный контингент, жаждущий замочить товарища по оружию.

В Арме-1, в текущих условиях, надо признать, это уже невозможно, при отсутствии официальной поддержки и неприсутствии множества разнообразных серверов и их посетителей.

Остаётся надежда лишь на энтузиастов. Но и им совпасть по времени - задача не из простых.

Отсюда, де-факто, лучшие шансы на продолжение работы имеют именно кооперативные сервера. Т.к. на них можно играть, некоторое время, и одному. Особенно, если есть ИИ, которых можно призвать и использовать, как боевых товарищей, бессловесных. туповатых, но послушных и не матерящихся) А любой подключившийся игрок вносит вклад в одно и то же дело, даже не пересекаясь  с коллегами по серверу. Я бы даже сказал, это единственный режим игры, позволяющий в одной миссии взаимодействовать игрокам по всей планете. невзирая на разницу в часовых поясах.

Но! НО! Кооперативный сервер требует личной дисциплины и способности обуздывать личные эгоистические наклонности (если есть). Ибо, при наличии нескольких игроков, никогда не видевших друг-друга в реале, и при наличии единой цели, без обоюдного согласия не обойтись, согласитесь.

На таком сервере действует (должен действовать) именно коллектив (а не корпоратив, не путать с этой западно-эрэфийской дрянью ), имеющий общие задачи и интересы.
И такой коллектив обычно появляется на долгоживущем кооп-сервере.

Новичок, если он реально хочет там быть, должен адаптировать себя (на время пребывания) к сложившимся правилам и манере поведения.

Эгоистические школяры (возраст тут не помеха), мечтающие гадить и испражняться, как они привыкли в безымянной толпа в других режимах и в анонимной обстановке, изгоняюся (банятся). Чисто в целях моральной гигиены.


Если повзрослеют и поймут жизнь, то смогут вернуться. Но это происходит крайне редко. Обычно надолго задерживаются только люди, уже способные к совместной работе (и игре, как модели взаимодействия в жизни).

Эгоизм заразен и всячески поощряется буржуинами, правящими страной и толпой граждан. Этот эгоизм полезен им (пастухам) в управлении стадом, не способным самоорганизовываться и взаимодействовать :o(

P.S. Самостоятельные действия на сервере возможны? В той мере, в какой они не мешают процессу и получению удовольствия другими.


Why COOP, not  Warfare, Deathmatch, King of the Hill, CTI, etc.?


To play Warfare (and other PvP or TvT types of games) you need:

  1. A permanent server, which is only possible with the hope of point 2 (see next point).
  2. A permanent contingent that wants to kill a comrade in arms.

In ARMA-1, under the current conditions, we must admit that this is no longer possible, in the absence of official support and the absence of a variety of servers and their users.

There is only hope left for enthusiasts. But they coincide in the time - the task not easy!

Hence, de facto, the best chance to continue is to be on cooperative servers. Because you can play them for a while, and alone. 
Especially if there are AI, which can be called up and used as a comrades-in-arms, dumb, but obedient and not mattered) 
And any connected player contributes to the same thing, even without intersecting with colleagues on the server. 
I would even say it's the only game mode that allows players all over the planet to interact in the same mission, regardless of time zone differences.

But! BUT! A cooperative server requires personal discipline and the ability to curb personal selfish tendencies (if any). 
For, in the presence of several players who have never seen each other in real life, and in the presence of a single goal, without mutual consent, do not do without mutual consent, agree.

On such a server, it is the collective (not the corporate team, not to be confused with this Western-RusiamPederation crap) that has common goals and interests.
And such a group usually appears on a long-lived co-op server.

A newcomer, if he really wants to be there, must adapt himself (for the duration of his stay) to the established rules and manner of behavior.

Selfish schoolboys (age is not a hindrance here), dreaming of shitting and defecating, as they are accustomed to the nameless crowd in other modes and in an anonymous environment, are banned. Purely for the sake of moral hygiene.


If they grow up and understand life, they can return. But this happens very rarely.
Usually only people who are already able to work together (and play as models of interaction in life) are detained for a long time.

Egoism is contagious and encouraged in every way by the bourgeois, which rule a country and the crowd of citizens. 
This selfishness is useful for them (being shepherds) in managing a herd that is unable to organize itself and interact :o(

P.S. Is it possible to perform independent actions on the server? Insofar as they do not interfere with the process and enjoyment of others.


If you are not afraid to serve in the Soviet Army in 1985 with Arma-1 of course ( (because there could not have been an Arma-3 in 1985, in the presence of the USSR :o! ), you can connect to our server to see the super modernized Xeno Domination server ( look for it in the evening MSK time and all day on weekends here ) named "Red Engineers"!

You will have to fight for 22 cities (with Somato of course))), complete up to 56 additional missions (including new types).

In each city you can perform a super-tough (not in every city it is possible to complete it) GRU mission, using the Soviet deritrinition (not the teleport, as done by Xeno))).

There is the brig, where you go for hooliganism or too low score.

Dozens of major modifications and bug-cleaned code allow up to 20 days of single-player play. But if there are at least 4-5 people logging even separately (which there are), mission will usually be over in 5-7 real days (4-5 virtual Sahranian).

Mission is equipped with lots of sounds, including authentic Soviet/Western songs in the intro and some events, as well as short well-known sounds for death, suicide, etc. Churches have special sounds provided :o) There are different sounds for different languages.

The mission is localized for 4 languages, Russian, English, German and Spanish.

P.S. But it needs ACE mod to be used! All soft is available on FTP, attached to the server.